ELEMANgraphic

جاندید سید رضا موسوی دوست ( المان )

ELEMANgraphic

جاندید سید رضا موسوی دوست ( المان )

نحوه طراحی پوستر دعوت

بهزاد خورشیدی درباره چگونگی طراحی پوستر "دعوت" به خبرنگار مهر گفت: اصولاً تلاش می‌کنم پوستر تمام فیلم‌هایی را که به من پیشنهاد می‌شود با در نظر گرفتن فضای فیلم طراحی کنم.

به گزارش گروه پژوهشی عفراوی و به نقل از خبرگزاری مهر:بهزاد خورشیدی درباره چگونگی طراحی پوستر "دعوت" به خبرنگار مهر گفت: اصولاً تلاش می‌کنم پوستر تمام فیلم‌هایی را که به من پیشنهاد می‌شود با در نظر گرفتن فضای فیلم طراحی کنم. در "دعوت" هم از آنجا که فیلم نسبت به دیگر ساخته‌های آقای حاتمی‌کیا و سایر فیلم‌های روز فضایی خاصتر داشت، تلاش کردم در پوستر فضای ملتهب و خاص اثر را به نمایش بگذارم.
وی ادامه داد: برای طراحی پوستر این فیلم اتودهای مختلف زدم که با توجه به تمایل کارگردان و تهیه‌کننده بیشتر به سادگی سوق پیدا کرد. از میان طرح‌های زیادی که اجرا شد، در نهایت به دو پوستر کنونی رسیدیم که در یکی از آنها از چهره دو بازیگر استفاده و در دیگری فضای زایشگاه ترسیم شد که بیشتر به نقاشی‌های دوره رنسانس نزدیک است.

طراح پوستر "دعوت" با اشاره به اینکه تلاش ویژه خود برای ساده بودن فضای پوستر افزود: در طراحی پوستر تلاش می‌کنم تمام نشان‌ها و اجزا را کنار هم بچینیم و در ادامه آنها را خلاصه و تلاش می‌کنم از حجم زیاد کاسته شود. با توجه به حضور 15 بازیگر در نقش‌های اصلی "دعوت"، به ناگزیر تنها چند چهره را انتخاب کردم و در نهایت به مهناز افشار و مریلا زارعی رسیدم.

خورشیدی طراحی پوستر سینما را کاری جمعی دانست که با توافق بین کارگردان و تهیه‌کننده و طراح به وجود می‌آید. وی در این باره گفت: حاتمی‌کیا کارگردان و محمد پیرهادی تهیه‌کننده فیلم سینمایی "دعوت" تمایل نداشتند نشانه‌ها کاملاً سرراست در پوستر این فیلم قرار بگیرند.

خورشیدی درباره طراحی پوستر "آواز گنجشک‌ها" مجید مجیدی نیز گفت: در پوستر فیلم بچه‌ها نقشی مهم دارند. این روزها برخلاف گذشته دیگر نشان‌ها به صورت عیان در پوسترها جا نمی‌گیرد. هر چند در پوستر "آواز گنجشک‌ها" رنگ‌ها نقشی بسزا در انتقال پیام فیلم ایفا کرده‌اند.
 

نظرات 1 + ارسال نظر
زهرا جمعه 29 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 06:50 ب.ظ http://donyayezahrajoon.dom.ir

سلام.لحظه های خوب وخوشی براتون آرزو می کنم.من آپم و منتظر حضور گرم شما.شاد باشید. دست علی به همراتون.بای تا بعد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد